c/Domènech i Muntaner,1 08940 Cornellà de Llobregat |
PISCINA ESCOLAR:
Tots els infants des de P.3 a 4t fan piscina com a activitat en horari escolar. Està integrada dins de l’àrea de Descoberta d’un mateix i dels altres a Educació Infantil i l’àrea d’Educació Física a Educació Primària . Utilitzem les instal·lacions esportives municipals de Can Millars i Can Mercader a les que hi accedim en autocar. Els infants hi van acompanyats dels mestres tutors i dels monitors de l’escola.
L'activitat de piscina permet enriquir el desenvolupament motor en un espai de fàcil mobilitat com és el medi de l'aigua. Es treballa la respiració, la coordinació motora, l'equilibri, la resistència, la força muscular i la flexibilitat. A part de potenciar tots aquests aspectes de desenvolupament físic, també te uns beneficis a nivell psicològic ja que actuem sobre la seguretat, autonomia i superació personal. Tot plegat en un entorn lúdic i distès on els nens i nenes gaudeixen adquirint el domini i la destresa del seu cos. Valorem també aquesta activitat per la seva contribució al desenvolupament d’hàbits higiènics, d’autonomia i d’organització.
La piscina escolar comença la primera setmana del mes d'octubre (P3 depenent de l'adaptació) i s'acaba la darrera setmana del mes de maig. L’horari per a aquest curs és el següent:
SORTIDES I COLÒNIES:
Tenim un extens i consolidat programa de sortides escolars en tots els cursos amb les que es treballa el currículum. Excursions a espais naturals, visites a museus o edificis singulars, audicions musicals o espectacles teatrals i activitats de descoberta del barri i la ciutat, són activitats en català, castellà o anglès. També a cada nivell es treballen un seguit de tallers a l’escola que consisteixen en activitats monogràfiques dirigides per persones especialistes en una temàtica en concret, com tallers de música i instruments, de medi ambient, teatre o contes a l’escola.
Fem colònies des de P4 a 6è. Les colònies tenen una durada de 3 dies i 2 nits de P.4 a 5è i 4 dies i 3 nits per 6è. A cada nivell, es treballa una temàtica relacionada amb l’àrea de Medi, des d’una aproximació vivencial. Alhora suposa una oportunitat per aprofitar el potencial educatiu de les relacions de grup. Les cases de colònies s’escullen de forma que l’alumnat tingui l’oportunitat de conèixer indrets singulars de la geografia de Catalunya.
L’alumnat sempre va acompanyat del seu o tutora i d’altres mestres del centre. En ocasions, acompanyen també, els monitors que formen part de l’equip del servei de monitoratge de menjador que són referents per a cada grup.
ESCOLA VERDA:
A l’escola són moltes les actuacions que duem a terme en el nostre dia a dia per incidir en la cura i conservació del medi ambient, començant per la intervenció en l’entorn més immediat. El nostre projecte és globalitzador i implica tots els àmbits i espais.
Formem part del programa Escoles Verdes del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya des del curs . Aquest programa ens ha ajudat a sistematitzar i implementar accions educatives encaminades a millorar la sostenibilitat:
PROJECTE ARTS & SCIENCE IN ENGLISH:
Participem des del 2013 en el programa Erasmus Plus KA1 de la Comissió Europea que destina fons a la formació de Mestres per al desenvolupament del coneixement i habilitats docents en llengua anglesa. A la nostra escola, aquest programa ha implicat la formació en llengua anglesa a l’estranger de 8 mestres durant els cursos 2013-2014 i 2014-2015.
Gràcies a aquesta formació hem pogut millorar la competència en anglès del professorat i implementar el projecte Arts & Science in English que es tradueix en tallers setmanals d’expressió plàstica i música en anglès a tot l’alumnat; i les pràctiques de laboratori al cicle superior.
PROJECTES D’APRENENTAGE SERVEI:
Per que pensem que les millors oportunitats per aprendre es donen quan construïm aquests aprenentatges en contextos de realitat, desenvolupem projectes per beneficiar tant a les persones de la nostra comunitat que reben o presten el servei, i que a través d’aquest fan un seguit d’aprenentatges , com als nostres alumnes destinataris igualment de l’aprenentatge.
Des de fa molts anys, l’alumnat de cicle superior, treballa en el projecte d’organització, difusió de la donació de sang a l’escola en col·laboració amb el Banc de sang i teixits. Durant la preparació del projecte l’alumnat aprèn molt, i com a fruit del seu treball col·laboren amb les donacions de tota la comunitat educativa a proporcionar un be preuat a la nostra societat.
Participem en el projecte Sharing to learn, proporcionant un context real a les nostres aules d’educació infantil a alumnes dels nostres instituts propers. Estudiants de batxillerat aprenen la responsabilitat que suposa portar a terme una activitat a l’aula amb els infants i posar en pràctica el seu anglès; el nostre alumnat aprèn i gaudeix d’allò més amb les cançons que aprenen.
PROJECTE D’EMPRENEDORIA:
"Emprendre a l'Escola" és un projecte dissenyat per fomentar la cultura emprenedora en el nostre alumnat a través de diferents activitats. L'objectiu final és desenvolupar hàbits i comportaments emprenedors, que facilitin una integració social satisfactòria. Aquest projecte situa l'alumnat davant del repte d'haver de crear i gestionar una cooperativa de manera real a partir d'un treball actiu, cooperatiu i significatiu. La metodologia es basa en un treball per projectes que consisteix en la simulació de la creació, gestió i organització de cooperatives a les nostres aules de sisè.
També suposa fer un treball conjunt amb altres institucions de l’entorn, Ajuntament, Viver d’empreses i instituts.
Cada any els beneficis de les cooperatives es destinen a la causa solidària que decideixen els seus cooperativistes.
PROJECTE DE DIGITALITZACIÓ: